Pmr Result Day

                         


Assalamualaikum.Mesti tengah riuh rendah kan sana sini pot pet pot pet duk tanya soalan yang sama tak pernah habih habih sampai naik tahun depanlah gamaknya.Kadang kadang tu sampai korang naik muak dan sebahagian tu rasa nak maki hamun je kan ? Meh nak pesan ni dont you do that ! Cuba korang fikir balik apa kesan yang korang akan dapat bila korang buat macam tu? 

Kadang kadang tu atas kesalahan diri masing masing or rezeki tidak berpihak kpd korang.Hm.Meh kak nadia nak kasitahu sikit as akak dah pernah rasa haha.Tapi before tu akak nak kongsi cerita sikit.Pernah satu hari akak naqibah dekat sekolah akak bagitahu yang Allah tu nak melihat setara mana hamba hamba Dia ni berterima kasih kepada Dia dan sebagainya.Means,Allah bagi kejayaan kepada seseorang atas usaha seseorang dan sekaligus nak uji seseorang tu.

Ya,akak pun kadang sedikit bingung bila mendengar akak naqibah tu bercerita but when we understood,we like knew everything :) So if korang tak faham lagi bolehlah korang rujuk dekat akak.Ok meh nak cerita ni saat saat keputusan PMR diumumkan.*ehem* Act,im not too old as im one of the last batch of PMR hehe.So bermulalah al-kisah aku....

Pagi tu aku datang macam biasa without my parents.Hajat aku cuma satu nak ambil result yang aku idam idamkan selama ni.Sementara tu aku pun melepaskan rindu kepada geng geng yang dah lama aku tak jumpa especially Si Nani Nano tuh.Cakap dengan dia memang habih dah kedebaran yang aku simpan selama ni.Kira kira dalam pukul 10.30 pagi tu dah kena kumpul dekat Darul Hikmah.Then macam biasalah mendengar cikgu bercakap tentang keputusan PMR lah.

Cikgu sekolah aku hanya umumkan yang straights A di sekolah aku cuma 72 orang dan pelajar yang mendapat 8A sebanyak 78.So kalau campur kiranya target sekolah dah tercapai dah tapi apakan daya manusia yang mampu merancangkan,tuhan yang menentukan semua tu.Sesi bertukar mikrofon pun dah bermula dan cikgu pun pernah cakap sebelum ni sesiapa yang mendapat straights A akan diumumkan seorang demi seorang dan pelajar itu akan naik pentaslah.

Saat itu adalah saat yang paling ditunggu tunggu oleh aku dan kawan kawan.Aku jugak bermaksud pelajar pelajar PMR yang lain.So cikgu pun umum start dari aliran Kemahiran Teknikal seterusnya Ekonomi Rumah Tangga dan Perdagangan & Keusahawanan.Sumpah tak tipu aku terkejut sebab dalam kelas aku cuma berapa orang sangatlah yang mendapat straights A bagi aliran ni exclude me.Hm.As aku pun ambik aliran ni.

Perasaan nervous dah tak ada dah masa tu as aku tahu aku tak termasuk and aku pun terduduk.Siapalah yang tak sedihkan? But my mom said " mama tak cakap yaya tak bijak bahasa arab tapi tiada luck nak buat macam mana" in english but im using malay version uhuk.Tika tu yang aku tahu harap 1B je aku dapat and yes i got it! But before this,i thought that i got B in english subject and the miracle appeared...Alhamdulillah.

Aku bersyukur sangat sangat sebab aku tahu bukan senang nak dapat Bahasa Inggeris,Matematik dan Sains ni A.I never regret but i could not believe when I looking at my 'slip peperiksaan'.As the subject yang biasa aku kekal and then :> Aku harap korang akan faham even aku tak cerita.So aku nak wish kepada aku dan kawan kawan Congratulations ! We're done :) Lets study for SPM that will come in 2 year haha .

p/s=Kenapa sekarang tiada orang tanya aku yang PMR ni senang ke susah? Sekarang boleh lah aku jawab okbye.


Aku cuma share sorry kalau korang cakap aku nak bangga ke ape tiada niat :)


Comments

Popular posts from this blog

Perkhemahan Perdana Tingkatan 5