Perkhemahan Perdana Tingkatan 5

Assalamualaikum and Hai


Welcome back to me ! Almost a year aku tak update something entry hehe takde cerita menarik nak kongsi sebenarnya *Penipu besar* Pendekkan masa aku sebenarnya just nak cerita pengalaman aku menjadi sebahagian dari Helpers ke Perkhemahan Perdana
 Form 5 tahun ni at Sekayu,Kuala Berang.

Seriously seronok pergi ke sini even ade sedikit aku rasa aku tak diperlukan 
/fliphair/ 6 orang budak Form 4 yang menjadi helper ni termasuk 
aku,anis,qiss,gegirl,hajar and jannah.Ex-students dua tahun lepas pun 
datang and they are Kak Fatin,Kak CK,Kak Husna,Kak Epoh,Bro Syakir,
Syahmi,Afiq and Si Budak Baju Merah as aku tak tahu nama dia apa act.

First time ever bila aku sampai sana aku kena "menyiang" ikan kau tahu? Hehe (Y) Waktu tu aku blah macam tu sebab semua tempat dah dipenuhi w/o using a knife siang ikan tu.Tak silap aku ikan tu ikan selayang and sungguh aku rasa geli tahap apa aku tengok darah keluar mencurah curah tak henti henti and aku terus masuk ke bahagian dapur.Act,aku cuma cuci ikan sahaja not siang haha :b At least,maksudnya sama jelah kan xD First first nak pegang ikan  tu macam err tapi bila aku fikir apa tujuan aku ke situ so aku buang fikiran aku yang mengarut and buat kerja tu macam biasa.Part potong mempelam pun kelakar as lame gila aku cincang mempelam nak jadikan ia nipis dan halus as nak jadikan ia Kerabu Mangga.Mana tak lamenya bila hiris hiris buah mempelam ni ada tangan tangan yang gatal yang masukkan ia ke dalam mulut masing masing include me :o

Time bakar ayam pun memang bestlah ! Hehehe.Terror gila isteri 
Ustaz Awang pergh pergh lah macam orang profesional.Teringat satu ayat ni dia cakap dekat Ustaz Awang "abang,kipas macamtu macam kipas pengantin je" haha.Seriously aku tak boleh bakar ayam sebab mata aku ni pedih like i want to cry ;____; Then waktu tu aku felt like aku dah boleh bukak restoran sebab dah pandai bakar ayam sumpah mengada tahap apelah hehe.Selesai bakar ayam semua,kitorang pergi nightwalk menjadi pengacau kepada senior senior sekolah aku.Im sorry ><

First nightwalk that I felt hehe seriously seronok sebab menjadi pengacau ^^ Ada yang guna bedak,perfume,daun,pelepah kelapa hahaha and so on.Part yang tak boleh tahan  bila malam tu ada orang bawak torchlight and suluh suluh terkena dekat mata sakit woi.Sir Azhan gak yang best pasang mp3 dengar lagu2 jiwang hahaha klasik ui rock kapak ! Sir Fizik tu always with his Nikon DSLR/Canon EOS camera snapping anywhere.Cikgu cikgu perempuan yang baru pun terbaiklah ! Love when hearing ustazah Atikah cakap anti,anta,antum hehe.Part tarik tarik tangan kak kak pun bolehlah hehe ade yang syakir suruh,husband ustazah Dalimah suruh ramailah.Nak separate the group so kena rancang together-gether.Part yang paling best bila aku kena sepak terajang haha.

Kacau geng Kak Atin pun best gak.Dalam pukul 12 acara nightwalk habis.Perkara yang paling sedih kain lap speck aku tercicir entah di mana T^T Macam mintak beli speck baru je hehe XD Yang paling nakal aku and Hajar sempat berposing waktu tengah kaca orang :x
Surah Al-Mulk dibaca sebelum tidur yelah kan kacau kacau orang ni bahaya ye sebab tu kena mintak perlindungan :) Qiamulail pun dilakukan masa kem ni but nak use the toilet kena beratur panjang panjang sebab sebelah tandas je ade air.

Thats all for today bye ! xoxo,me






Comments

Popular posts from this blog

Pmr Result Day